Alla inlägg under augusti 2014

Av Jennie - 29 augusti 2014 22:04

Och det betyder tabata igen. Idag var upplägget lite annorlunda. 30 sekunder och sen 10 vila, 10 olika övningar och tre omgångar på varje övning. Så svettig och slut efter.

I veckan har jag tyvärr inte kunnat träna en enda gång. I onsdags morgon stod jag som reserv på easyline, men kom inte med. I tisdags simmade jag 1 km medan Saga var på simskolestart - alltid något. Känns som hela den här veckan har varit rörig och mycket. Har varit svårt att få ihop det, även om det mest varit roliga saker.

Imorgon har vi kvartersfest här i området. Hoppas på en trevlig kväll! Men morgondagen börjar med babysim för Ebba. Sedan är planen att hinna med några av alla projekt här hemma. :)

Av Jennie - 22 augusti 2014 21:55

Har i kväll varit på mitt första tabatapass. Högintensiv pulsträning. Intervaller. Åtta övningar med 20 sekunder på varje, och bara 10 sekunders vila mellan. Och så åtta såna varv. Pust! Men så skönt att sen åka hem och äta god fredagsmat med familjen och duscha. Sen tog vi en cykeltur hela familjen! Saga har blivit jätteduktig på att cykla själv, och hon älskar det. Så vi tog en tur. Sån härlig känsla att vi kan ut och cykla hela familjen. Saga har inte kunnat åka i cykelsadeln på länge för hon har blivit för stor, så nu kan vi ju ta oss iväg på cykel igen. Härligt!

Av Jennie - 22 augusti 2014 09:25

Idag är benen stumma av träningsvärk! Ajaj. Step i onsdags och indoor walking igår. Det känns!

Av Jennie - 21 augusti 2014 09:16

Nu börjar vi komma in i våra rutiner igen! Saga är tillbaka på förskolan och är lycklig för det. Mathias jobbar och står i och Ebba och jag försöker sköta om varandra och hemmet. Skönt med vardagliga saker som att veckohandla och planera matsedel för familjen. Känns mycket enklare nu också när Ebba för det mesta äter samma mat som oss. Hösten blir lite omstart på mycket tycker jag. Gillar att rensa ur, lämna bort, organisera. Boa inför vintern.

Igår hade vi hantverkare här igen, och Anticimex. Fuktvärdena var bra så det är vi tacksamma för. Blev så tyst när fläkten stängdes av, den har gått dygnet om i tre veckor. Hantverkarna var här för att räkna på badrummet. Det är inte vattenskadat, men vi ska ändå passa på att renovera det nu. Vi behöver byta gamla rör, och det är bäst att passa på när de är frilagda i taket i tv-rummet nere. Men badrum är ingen billig historia. Och inte blir man rik av att vara föräldraledig heller. Dessutom blir det en hel del som inte går på försäkringen som vi får stå för själva, som mellankostnader och förbättringar.

Träningen flyter på tycker jag. Igår var jag på step up. Känns i benen idag. Och ikväll blir det indoor walking igen. Träningsvärken efter pump och mage/rygg var fruktansvärd! Men skön, eftersom det är positiv värk. Känns bra varje gång jag tagit mig dit. Det svåraste är ju att få ihop det tidsmässigt. Men det är bara att pussla på. Kul är det i alla fall. Hoppas på lite resultat med!

Av Jennie - 17 augusti 2014 21:41

Ikväll har jag varit på pump och mage/rygg. Så himla bra! Både passen och att jag kom iväg.. Med tanke på hur det varit innan idag så kändes det tungt att ta sig iväg. Var också lite tveksam eftersom jag aldrig någonsin varit på något pass med vikter och stång, tycker alltid det är lite läskigt utan sällskap första gången. Så är lite stolt att jag tog mig i kragen och kom iväg! 25 minuter pump och 25 minuter mage/rygg. Helt skakig och slut efter, men mycket nöjd nu. :)

Av Jennie - 17 augusti 2014 11:03

Känns som hela jag är upp och ner. Allt skiter sig och inget känns bra. Jag känner mest för att sova och gråta. Jag hoppas det kommer kännas bättre när alla rutiner i vardagen är på plats igen. På tisdag börjar Saga förskolan igen, Mathias jobbar och Ebba och jag kan komma in i våra hemma-rutiner igen. Jag älskar hösten. September och oktober är mina favoritmånader. Så jag är inte låg för att det är höst. Kan inte sätta fingret på vad det är, känner mig bara ur balans. Hoppas på vändning snart!

Av Jennie - 15 augusti 2014 21:17

Vi har haft en sån mysig, men intensiv, födelsedag för lillan idag. Hon var så nöjd med mat och tårta, och med presenter. En sandlåda, kläder och lite leksaker blev dagens innehåll. Storasyster har varit i gasen och styrt med födelsedagsbarnet. Efter en lyckad första födelsedag sover hon sött, på tvären :)

Av Jennie - 15 augusti 2014 09:18

Min lilla älskade solstråle firar första födelsedagen idag! Saga & jag sjöng för henne medan hon stod och hoppade i sin spjälsäng :) Hon har fått ett halsband och ett armband som Saga pärlande åt henne igår, samt två böcker av Saga och ett par skor av oss. Resten får hon när Mathias kommer från jobbet i eftermiddag. Ikväll blir det kalas med släkten. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards