Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

En vecka kvar..

Av Jennie - 26 oktober 2014 22:29

.. tills jag börjar jobba. Vilken ångest! Vill verkligen inte. Känns oerhört tungt denna gång. Efter föräldraledigheten med Saga var jag sugen och taggad, längtade efter att komma igång. Började jobba när hon bara var sex månader gammal. Då var jag nyutexad och glad att fått ett jobb som jag ville ha. Få tjäna pengar, börja jobba med det jag utbildat mig till..
Nu däremot känner jag att det känns så definitivt att börja jobba. Ska jag jobba till pensionen med bara några futtiga semesterveckor medans andra tar hand om mina små?!
Nu när jag börjar jobba nästa vecka ska Mathias vars hemma till årsskiftet med barnen. Det känns skönt att det bara är jag som ska vänja mig vid jobb och att komma iväg innan det är dags för inskolning och allvar för oss alla fyra.
Mitt jobb känner jag inte heller någon längtan till. Visst att det ska bli roligt att träffa kollegor, men jobbet lockar inte. Mycket som har ändrats på min arbetsplats medan jag varit ledig, känns som jag kommer tillbaka till bara nytt. Kollar på arbetsförmedlingen efter nytt jobb, men finns inte mycket att söka.

Sen vill vi ju gärna ha en liten till. Gärna snart. Hade gärna varit gravid vid det här laget, men så är det inte. Är inte så enkelt som att det blir bara för att vi vill. Efter båda våra misslyckade graviditeter ville det sig inte alls. Tror kroppen hade fått en chock och inte orkade mer efter två graviditeter som bägge slutade med missfall, medicinsk abort och skrapning. Sista missfallet var i augusti 2011 och sen i september 2012 sökte vi hjälp hos privata gyn här i stan. Vi började en sk sekundär barnlöshetsutredning med undersökningar och provtagningar. I november blev jag gravid. :) Detta tack vare ägglossningsstimulerabde tabletter. Nu har vi börjat samma tablettbehandling och håller tummarna!

 
 
Ingen bild

Nina

28 oktober 2014 06:28

Håller tummarna att det snart är dags för en liten till! ;)

Jennie

28 oktober 2014 23:04

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 27 februari 2015 22:04

Alla dessa graviditeter.. Jag vet inte hur många av mina vänner och bekanta som ska ha barn. Det dyker upp ul-bilder och magar på FB och i verkligheten hela tiden. Vet ju att det alltid är så här på vårkanten, men ändå.. jag kan inte bara glädjas med...

Av Jennie - 15 februari 2015 14:37

Här har vi för närvarande vattkoppor och magsjuka. Verkligen en trevlig helg och Alla Hjärtans dag igår.. Ebba började med vattkoppor i tisdags kväll. På natten sen så kräks hon med jämna mellanrum. Trodde att det var av att hon fick så mycket febe...

Av Jennie - 1 februari 2015 22:43

Så var helgen slut. Redan. Logistikansvarig har just packat alla väskor och grejer inför morgondagen. Lämna barnen på två olika ställen för Saga har ute vecka (går åt många ombyten där!) och sen själv ta mig iväg. Brukar ta 45 minuter innan jag själv...

Av Jennie - 30 januari 2015 22:10

Trött trött trött.. Fredagskvällar är hopplösa. Mathias sover i soffan och barnen har somnat. Och jag somnar nog snart med.. Veckorna är fulltecknade och logistiken är på hög nivå. Vi jobbar heltid båda två, barnen har lååånga dagar på dagis och Sag...

Av Jennie - 11 januari 2015 21:56

I torsdags var det begravning för min farfar. Det var så fint, och så känslosamt. Mina bror och hans fru spelade och sjöng så fint, musik får mig alltid ännu mer känslofylld. Imorgon är det dags för min lilla plutt att börja skolas in på förskola...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards