Alla inlägg under november 2014

Av Jennie - 27 november 2014 06:45

Vi är fortfarande halvt sjuka hela familjen. Hosta, snor och ont i halsen om vartannat. Jag jobbar och har gjort det hela tiden, men jag blir ju extra trött. Det tråkigaste är att jag aldrig kommer iväg och träna. Hade ju fått in en så bra morgonrutin och så blev jag krasslig. Hoppas kunna komma iväg nästa vecka igen!

Just nu är jag också väldigt irriterad på kommunen. Vi satte Ebba i kö till barnomsorgen när hon bara var 10 dagar gammal. Allt för att få samma förskola som vi redan har Saga på. Trodde det var lugnt då vi var ute i så god tid och dessutom har syskonförtur. Men icke.det är fullt för att de tryckt in så mycket barn under hösten. Istället får vi en tillfällig avdelning på ett annat ställe. Besviken, arg, ledsen, upprörd. Det blir längre dagar för barnen eftersom vi måste runt och lämna på två ställen. Dessutom blir det inte samma trygghet för Ebba när hon inte får lämnas tillsammans med storasyster. Hade varit så skönt att veta att hon hade Saga nära om det var något. Jag har skrivit insändare, ring och tjatat, pratat med områdeschefen.. Jag har fortfarande en liten gnutta hopp att det ska lösa sig, men det är inte stort.

Av Jennie - 21 november 2014 06:40

God morgon. Sitter på bussen på väg till jobbet. Fredag igen. Min tredje jobbvecka. Denna fredag är mycket efterlängtad då jag har kännt mig risig några dagar. Ont i halsen och tjockt i huvudet av både snor och huvudvärk. Så ska bli väldigt skönt med helg! Barnen och Mathias har också varit hängiga om vartannat. Han är väl inte helt tillfreds. Han är föräldraledig nu men det har regnat i princip konstant sen han kom hem och så har det då snorats och snörvlats ikapp. Så det har inte blivit så mycket aktiviteter, och tror snart att han klättrar i taket.

Själv är jag ju då tillbaka i jobbverkligheten. Känns ganska ok även om jag älskade hemmalivet med mina tjejer. Dock är jag sugen på att göra något annat. Har sökt ett par jobb. Jag har varit fem år på Migrationsverket nu i december. Hade egentligen kunnat vara där i fem till, men det är ingen bra arbetsmiljö längre och så känns det som jag inte utvecklas längre. Jag saknar känslan av driv och utveckling. Problemet är mest att jag inte vet vad jag vill göra istället.

Förra veckan och i början på denna veckan har jag varit på gymmet och tränat på morgonen innan bussen går. Så himla go känsla! Och så nöjd över mig själv! Min buss går 6.10 så jag har varit på gymmet lite innan 5.30 och kört en halvtimmespass. Lugnt och skönt på gymmet, familjen sover och jag behöver inte dra iväg på kvällarna när jag väl kommit hem. Hemma vid 17.15 och då vill jag vara med barnen innan de ska sova.

Vår renovering går framåt. Vi är i princip klara med hall och badrum uppe. I källaren är det så gott som klart i tv-rummet. Dessutom har Mathias. Gjort vår trappa så fin! Äntligen börjar vi se slutet. Så skönt! Vi har ett stort rum i källaren kvar, men det ska förmodligen göras någon av de närmaste veckorna nu. Vi har tackaat ja till ett anbud, och de skulle nog ta det innan jul. Hoppas på det!

Trevlig helg!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards