Alla inlägg under januari 2015

Av Jennie - 30 januari 2015 22:10

Trött trött trött.. Fredagskvällar är hopplösa. Mathias sover i soffan och barnen har somnat. Och jag somnar nog snart med..
Veckorna är fulltecknade och logistiken är på hög nivå. Vi jobbar heltid båda två, barnen har lååånga dagar på dagis och Saga har simskola, musiklekis och fotbollsträning på kvällarna. Inte konstigt vi kan stå och sova på fredagskvällarna. Men från och med nästa vecka ska jag och barnen ha lediga fredagar, det ser jag fram emot! Ebba trivs iaf på dagis, även om hon är ledsen just när jag ska lämna henne. Skönt att dagarna ändå går bra!
Och från mitten av mars ska jag börja jobba i stan! Fick jobbet som jag sökte! :) Känns så himla bra och roligt! Och skönt att inte behöva pendla. Berättar mer om jobbet i ett annat inlägg..
Vad gäller träningen har det gått rätt bra nu ett tag. Det som är mitt problem är att hålla den kontinuiteten, och där är det sjukdomar och tidsbrist som gör det svårt. Själva träningen tycker jag är rolig!
Nu ska jag nog slå igen mina blå så att vi får ut något av morgondagen. Trevlig helg!

Av Jennie - 11 januari 2015 21:56

I torsdags var det begravning för min farfar. Det var så fint, och så känslosamt. Mina bror och hans fru spelade och sjöng så fint, musik får mig alltid ännu mer känslofylld.

Imorgon är det dags för min lilla plutt att börja skolas in på förskolan. Tänk vad fort tiden går! Tyvärr har hon blivit väldigt förkyld idag, så vi får väl se hur det går. Efter många om och men fick vi iaf den förskolan som vi önskat, och där vi har Saga. Tjat och gnat lönade sig visst.. Skam den som ger sig!

Träningen är svår att få till, framför allt tidsmässigt. Var på gymmet i måndags och på indoor walking och pump i tisdags. Men sen har det inte blivit mer den här veckan. Vet i sjutton hur man ska få tiden att räcka till allt som man vill..?!

På tisdag ska jag på anställningsintervju för ett nytt jobb! Håll tummarna för en bra intervju och inskolning!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards