Alla inlägg under juni 2014

Av Jennie - 30 juni 2014 23:10

I helgen har vi varit på min lillebrors bröllop! Fantastiskt fint och trevligt! Och Saga skötte sig helt strålande som brudnäbb! Hon är mycket nöjd och stolt över sin prestation, och vi med såklart!

Bröllop är dock aldrig nyttiga matmässigt sätt. Mat hela tiden, förrätt, middag, efterrätt, kakbuffé..

Idag har varit en lugn dag hemma med återhämtning och vila efter helgen. Blir mycket med bröllop, resa, bo borta. Ikväll blev det dock en efterlängtad runda i skogen. Motstånd mot att gå ut, men underbart när jag väl kom iväg!

Av Jennie - 22 juni 2014 22:03


Det försökte jag tänka ikväll när jag var ute och sprang. När jag kände magen hoppa och när jag drog ner tröjan som ville krypa upp över magen.. Och det är ju så sant! Ett steg i taget, ett steg närmare mål.

Av Jennie - 19 juni 2014 22:34

Ser fram emot tisdag då sommargympan börjar! Ska bli kul! Känns bra ihop med mina löparpass som jag hoppas kunna hålla igång med. Dessutom är det zumba i stadsparken på torsdagar. Har aldrig testat zumba, tror inte det är min grej men vill ändå passa på att testa. :) Kanske kan bli en bra träningssommar om allt går enligt planerna?!

Av Jennie - 18 juni 2014 21:52

Har ikväll avverkat löppass nummer två för denna träningsvecka (de börjat på lördagar eftersom mitt första löppass var en lördag). Pass två, vecka två. Fantastiskt! Jag är mycket nöjd, speciellt ikväll när jag varit dödens trött, irriterad och allmänt le. Sa till min man att jag antingen skulle gå och lägga mig eller ge mig ut och springa - han sa givetvis att jag skulle ge mig ut, det jag minst av allt ville. Men tackar nu för det! Rensat huvudet och svettats, känner mig lite piggare också men det ska bli skönt att gå och sova. Hoppas på en bra och lång natt, har sovit så dåligt ett par nätter nu.

Av Jennie - 9 juni 2014 09:23

...med en löptur på morgonen! Är såå nöjd över min prestation så ni anar inte! :)

Av Jennie - 8 juni 2014 10:36

Sprang samma rund idag och känner mig mycket nöjd över mig själv! :) Satsar på att ta mig runt där imorgonbitti med för då börjar mannen sent så det funkar. Annars får det nog bli kvällarna om jag ska komma ut i veckorna. Men nöjd över min start iaf! :)

Av Jennie - 7 juni 2014 10:32

Jag är imponerad själv! Jag gav mig ut och sprang! Det har inte hänt sen långt innan graviditeten med Ebba, så ett och ett halvt år sen. Minst. Igår morgon tog Saga och jag en långpromenad i vår skog här bakom bostadsområdet och plockade fina blommor. Jag har inte gått där tidigare, men det hade dottern tillsammans med grannfamiljen. Kom fram till att det var perfekt runda att springa - slippa springa bland husen. Det är mycket det som har hållt tillbaka mig; jag vill inte att någon ska se mig. Åka iväg till en slinga blir sånt projekt. Så idag vaknade jag och lillan vid strax efter sju och var uppe och åt frukost medan de andra två sov. Sen när mannen vaknat och Ebba somnat om gav jag mig ut och sprang. Tack till appen som fint berättade när det var dags att springa och gå. :) Gick ju alldeles galant och jag är nästan sugen på en sväng till! Får väl se om känslan håller i sig tills imorgon?!
2.7 km var det, alltid en bra start för en soffpotatis som hatar att springa. :)

Av Jennie - 3 juni 2014 19:35

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards