Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Jennie - 5 januari 2014 23:18

Allt som blev av idag var knappt 30 minuters powerwalk. Men men, bättre än inget.
Dagarna blir inte alltid som man tänkt sig. Idag fick mannen sticka iväg och ställa upp för sin familj. Självklart, inget att ens fundera över. Men att vara själv hemma med båda barnen gör det svårt att komma till träningen. Dessutom regnade det på bra, så någon promenad med vagn och ståbräda var jag inte sugen på.
När jag ska träna hemma själv är det lätt att jag skjuter på det.. sen, om en stund, ikväll, när barnen sover, när jag lagat mat, när jag är ensam, etc. Nu när vardagen tar vid ska jag bestämma en tid när jag kursiv textskakursiv text träna. Att gå på ett pass är ju betydligt bättre på det sättet, det börjar ju oavsett om jag masat mig dit eller inte.
Nya tag imorgon!

Av Jennie - 5 januari 2014 21:02

Av Jennie - 5 januari 2014 14:29

Det här med helger ställer bara till bekymmer. Rutiner och vardag är bäst om man ska kunna hålla igång med träning och bra kost.. Från och med tisdag ska vi köra mat efter veckomatsedel igen. Har kommit av oss, ett tag var vi riktigt duktiga. Nu är jag dessutom är hemma finns ju all möjlighet i världen att styra upp maten. Det hjälper ju både matkontot, variationen på maten och trötta föräldrar som inte har något tålamod eller fantasi när maten ska fram på bordet snabbt. Ska verkligen försöka köra på en vegetarisk dag i veckan med.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards