Alla inlägg under januari 2014

Av Jennie - 15 januari 2014 21:42

Ikväll blev det ett tufft och svettigt pass på Gympalusten - funktionell cirkelträning. Känns så härligt efteråt! :)

Av Jennie - 15 januari 2014 12:59

Jag undrar vart min kraft och engagemang tagit vägen? Den vanliga jag brukar styra med hundra saker varje dag, vara effektiv och knappt sitta på rumpan på hela dagen. Det brukar gå i full fart och inte någon dötid. Nu sitter jag i soffan och tänker på allt som jag borde och ska göra. Lite småapatisk. Kommer inte till något. Inte likt mig, men jag har känt så här ett tag nu. Väldigt opraktiskt, för allt som ska göras ligger ju bara på hög och väntar.. Skärpning!

Av Jennie - 15 januari 2014 12:18

Av Jennie - 14 januari 2014 22:53

Vet inte vad jag ska säga om denna dag. Har aldrig gillat tisdagar, och denna var inget undantag.

Det började med totalt kaos. Min stora flicka ville absolut inte gå till dagis. Det har varit så igår och idag, men även innan jullovet. Tror att hon har väldigt stor separationsångest just nu, och idag var det som sagt kaos. Hon åt ingen frukost, skrek, grät, slängde sig på golvet.. Visst, så är det ibland, men idag var det värre än någonsin. Jag kan ju ha henne hemma när jag ändå är hemma med lillan, men hon behöver rasta av sig och träffa sina vänner. Ju längre tiden går ju svårare blir det att komma tillbaka, så vi bestämde att hon skulle gå måndag, tisdag, onsdag och fredag denna vecka. När hon väl är där går det jättebra och hon har roligt när jag hämtar efter tre timmar. Men usch vad mammahjärtat gör ont när hon gråter och inte vill! Själv grät jag hela vägen hem från dagis. Man gör ju det man tror är bäst för sina små..

Den lilla prinsessan har också varit gnällig några dagar. Inte likt henne! Vi har ju knappt hört henne gråta på de här fem månaderna. Tror att det är tänder på gång, men svårt att veta. Idag var det också pipiga och svårt för henne att komma till ro.

Så de var så skönt att mannen och jag hade bestämt att vi skulle gå på bio ikväll. Det har inte hänt på flera år! Jag har varit på ett antal barnfilmer, men inte så här på tu man hand. Efter bion och lite onyttigheter tänkte jag ta en kvällspromenad, skulle bara byta blöja på lillan först.. Hon kissade ner både sig, skötbordet och mig. Det var bara att slänga allt i tvätten och hoppa in i duschen - alltså ingen promenad.

Så nu säger jag god natt och hoppas på en lugnare dag imorgon!

Av Jennie - 13 januari 2014 17:29

I eftermiddag har jag kört ett pass ur Olgas bok. Med båda barnen hemma kändes det som det tog hela eftermiddagen.. Massa små avbrott; byta tv-kanal, stoppa i nappen, torka rumpan, skala frukt, söva bebis... men det är gjort iaf! :)
Sen blev det smoothie och mys i soffan framför brasan med min stora prinsessa. <3

Av Jennie - 12 januari 2014 20:41

Ikväll har jag avverkat vårens första träningspass på Gympalusten! Fantastiskt skönt och så roooligt! :) Dessutom extra roligt när jag tränar ihop med min goa jobbarkompis. Vi träffas ju inte så ofta längre när jag är föräldraledig med lillan.
På onsdag blir det funktionell cirkelträning igen. Dessförinnan ska jag försöka göra åtminstone ett pass ur Olgas bok. Och nu har det kommit snö här så promenaderna får lite extra motstånd. Det skadar ju inte! :)

Av Jennie - 11 januari 2014 22:43

Pepp till sig själv när man känner sig låg.

Av Jennie - 11 januari 2014 00:17

Jag har svårt att hitta disciplinen och motivationen. Men jag förstår inte varför?!
- Jag mår inte bra av att se ut så här. Jag har aldrig varit så här stor eller vägt så här mycket förut, förutom när jag var gravid med lillan.
- På tal om graviditet så borde det vara en stor drivkraft för mig. Jag skulle gärna vilja få ett barn till, och gärna ganska så tätt efter lillan som är född i augusti -13. Men, jag tänker inte försöka bli gravid förrän jag gått ner. Helst alla 15 kg, men åtminstone 10 kg. Mitt mål är ju 70 kg då jag är 173 cm lång, men 75 är ändå helt ok för att börja graviditetsplaneringen. Jag har alltid drömt och längtat efter en stor familj. Vi har två underbara vackra tjejer och jag är sååå oändligt stolt och tacksam över dem. Men jag skulle ändå gärna vilja ha en tredje, och kanske en fjärde.. :)
- En annan morot borde vara att ingen ska tycka att det ser ut som att jag är gravid nu. Min kära mor tyckte att det såg ut så ikväll.. Och sist hon sa det, för ett par veckor sedan, var min man med och han instämde! :(
- Nästa vecka börjar vi på babysim med lillan. Ser inte fram emot att visa mig med bikini. Om ett par veckor börjat även stora tjejen på simskola, även då är det bikinidags. Två gånger i veckan alltså.. :/
Med andra ord finns ju ett antal bra anledningar att inte se ut så här. Men jag saknar självdisciplin. Blir så trött på mig själv. Ursäkter hela tiden. Skärpning!

Ovido - Quiz & Flashcards